NIEUWS PRIJSWIJZIGINGEN ALMA
Almaprijs van spaghetti daalt, andere maaltijden duurder
Vanaf deze week gelden er nieuwe prijzen in het studentenrestaurant Alma. De spaghetti wordt 35 cent goedkoper, maar de gewone warme maaltijd, het koniginnehapje en de broodjes schieten wel de hoogte in.
Een nieuw academiejaar betekent nieuwe prijzen bij Alma. Zo betaal je nu 5,65 euro voor de beroemde Alma-spaghetti, in plaats van 6 euro. Voor een gewone warme maaltijd zal je nu 5,15 euro moeten neerleggen, in plaats van 4,95 euro.
Spaghetti goedkoper
De prijs van de spaghetti daalt zo voor het tweede jaar op rij. In academiejaar 2022-2023 kostte die nog 7 euro. Het jaar daarop verlaagde Alma haar prijs tot maar 6 euro. Dit academiejaar mogen de Leuvense en Kortrijkse studenten zich verheugen op een pastamaaltijd van 5,65 euro.
'De spaghetti is en was een topper'
Tom Mestdagh, CEO Alma
Tom Mestdagh, CEO van Alma, is dan ook blij met de prijsdaling van spaghetti. 'De spaghetti is en was een topper dus als we daar een kleine prijsdaling teweeg kunnen brengen is dat altijd goed voor de studenten en Alma.'
Plaatsvervangend Almacoördinator en algemeen beheer van studentenkoepel LOKO Chendo Carvers zegt dat de kwaliteit van het eten hetzelfde blijft. 'Het aanbod in maaltijden blijft even gevarieerd als vroeger. De prijsveranderingen zullen daar geen effect op hebben.'
'Het aanbod in maaltijden blijft even gevarieerd als vroeger'
Chendo Carvers, plaatsvervangend Alma coördinator
'De prijswijzigingen gebeuren in samenspraak met studenten zelf', aldus Tom Mestdagh. 'We zitten met LOKO aan tafel en beslissen samen finaal wat er verandert. Zo houden we het billijk.'
Koninginnehapje en gewone warme maaltijd
De prijs van een gewone warme maaltijd stijgt 20 cent. Dit geldt zowel voor de vegetarische als niet-vegetarische variant. Het koninginnehapje kost nu 7,70 euro, een forse verhoging in prijs aangezien het 7 euro kostte vorig academiejaar.
Volgens Tom Mestdagh is er een gemiddelde prijsstijging van 3% voor het aanbod van maaltijden bij de Alma. 'Natuurlijk stijgen sommige producten harder dan anderen, maar we proberen de stijging beperkt te houden.'