PARTNERCONTENT FLYEREN
Waarom flyeren anno 2023 nog altijd erg zinvol is
Flyeren, is dat nog wel van onze tijd? In het huidige digitale tijdperk zijn er toch genoeg andere manieren om de doelgroep te bereiken? Is het dan nog wel echt nodig om van een relatief oud marketinginstrument gebruik te maken?
Het klopt zeker dat online marketing tegenwoordig een stuk belangrijker is geworden. Dat kan ook niet anders. Als de concurrentie hier zijn pijlen op richt, kan jij uiteraard niet uitblijven. Maar dat betekent niet dat er niets aan offline marketing gedaan hoeft te worden. Wanneer je de juiste balans tussen deze twee weet te vinden, zal dit namelijk het grootste effect hebben. Maar wat kan flyeren hierin betekenen? Wat levert het op? En wil je flyers printen, waar moet je dan aan denken? In dit artikel lees je alles wat je moet weten.
Het ontwerp van de flyers
Als je ervoor kiest om flyers in te zetten als marketinginstrument, dan zijn er veel dingen waar je over na moet denken. Het ontwerp is natuurlijk het allerbelangrijkste. En dat is echt lastiger dan je nu misschien denkt. Dit is namelijk veel meer dan simpelweg het bundelen van mooie afbeeldingen of belangrijke teksten.
Heb je nog nooit eerder een flyer ontworpen of überhaupt voor drukwerk gekozen? Dan is het slim om een ervaringsdeskundige met je mee te laten kijken. Iemand die dit vaker heeft gedaan en jou de nodige tips kan geven.
Het is in elk geval belangrijk om over het doel van de flyer na te denken. Wat wil je de lezer graag laten weten? Gaat het om algemene informatie over je bedrijf of wil je de lancering van een nieuw product aankondigen? Houd er ook rekening mee hoe deze aan de lezer wordt gegeven. Zijn het flyers die aan huis worden bezorgd of geef je deze weg op een congres? Dit maakt wellicht een groot verschil in welke papiersoort je gebruikt en in welke hoeveelheden je ze laat afdrukken.
Kom je er echt niet uit? Dan is het ook mogelijk om het gehele flyerontwerp aan een deskundige over te laten. Jij geeft de benodigde informatie en zij zorgen voor een visueel aantrekkelijke folder.
Opvallen
Een van de grootste voordelen van flyeren is dat het tegenwoordig gewoon minder wordt gedaan. Hoewel het nog altijd een betrouwbare vorm van marketing is, zien we dat ondernemers zich tegenwoordig steeds meer richten op de digitale wereld. Best zonde, maar dit levert ook wel voordelen op voor de ondernemers die dit juist niet doen. Want waar men voorheen werd bedolven onder de flyers en folders, zien we dat dit nu een beetje afneemt. Terwijl de meeste mensen het stiekem toch wel leuk vinden om er een te ontvangen. Wanneer je dus kiest voor het gebruik van flyers, zorg je ervoor dat je opvalt. Hoe minder anderen dit doen, hoe meer jij boven de concurrentie uitsteekt. Doe daar zeker je voordeel mee.